sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Matka alkaa

J: Mä olen vieläkin niin reissufiiliksissä, että päätin heti aloittaa matkapostausten kirjoittamisen. Ajattelin näin alkuun avata vähän meidän reittiä, joka siis kulki muutaman mutkan kautta Turusta Kilpisjärvelle. Lähdimme matkaan aikaisin maanantaiaamuna. Reittimme kulki  8-tietä pitkin kohti Oulua, jossa majoitumme ensimmäisen yön. Oulusta matka jatkui Haaparannan kautta Kilpisjärvelle. Perillä olimme väsyneinä, mutta onnellisina, kahdeksan jälkeen illalla. Kaksi vuorokautta saatiin siis kulumaan Suomen läpi ajamiseen, mutta paljon me näimmekin. Esimerkiksi seuraavat paikat tulivat tutuiksi:

..Rauma, joka on muutenkin tuttu :D Ensimmäinen vessatauko oli siellä - loistavasti alkoi siis reissu!

..Kaskinen, jossa oli söpö pieni vierasvenesatama, autiot kadut ja kauniita puutaloja

photo _MG_0375_zps0oquglsw.jpg
 photo matka0_zpspzu2hawc.jpg
 photo _MG_0384_zpsxvdzpetz.jpg

..Seitsemän sillan saaristo, joka kulki Pietarsaaresta Kokkolaan. Varrella oli nimensä veroisesti seitsemän siltaa; osa vähän hienompia, osa vähän mitäänsanomattomampia lähellä saaristoa eläneille..

..Kalajoki, jossa oli upea ranta, mutta todella kylmä! Kävelimme dyyniä pitkin merelle ja ihastelimme upeaa hiekkarantaa

photo matka3_zps0qs0ythn.jpg
 photo matka5_zpsceleisze.jpg
 photo matka6_zpsiqbszlre.jpg

..Oulu, jossa bongasimme toripoliisin ja pääsimme maistamaan Kauppuri 5:n hampurilaisia. Ei sitä paikkaa turhaan kehuta! Yövyimme Oulun lähellä Lumijoella, jossa matkaseuralaiseni täti asui. Paikka oli viihtyisä ja sukulaiset ihan superystävällisiä!

..Haaparanta, josta löysimme ulkovessan joen varresta, kävimme tekemässä ruokaostoksia ja söimme Ikean lihapullia

photo matka10_zpsqbfuqsg8.jpg
 photo matka8_zpsyesmws5b.jpg
 photo matka9_zpscsjkcwjl.jpg
 photo matka11_zps0vmrk0no.jpg
 photo matka12_zpssrrbccsd.jpg

..Napapiiri, jossa otimme selfieitä, söimme jäätelöä ja iloitsimme, kuinka lyhyt matka Kilpisjärvelle enää on

..Sekä monta pientä huoltoasemaa, jossa kävimme vessassa, tankkaamassa tai teimme taukojumppaa parkkipaikalla muiden autoilijoiden iloksi

photo _MG_0453_zpstsl062co.jpg photo matka13_zpsbkrgswpe.jpg
 photo matka1_zpshpzrjddd.jpg
 photo matka14_zpss7qnjvxr.jpg

Vaikka meidän road tripillä oli selkeä kohde, oli reissun parasta antia autossa istuminen, juttelu ja maisemien ihastelu. Varsinkin takapenkiltä oli mukava seurata maisemien vaihtumista ja ihailla Suomen kesää. Eteläsuomalaisena ei oikein tahdo muistaa, kuinka paljon metsää, järveä ja peltoa tämä maa oikein sisältää. Pellot ja metsät kätkivät sisäänsä toinen toistaan kauniimpia pikkukyliä ja söpöjä huoltoasemia. Parasta oli kuitenkin nähdä kuinka maisemat muttuivat Kilpisjärven lähestyessä. Upea Suomi! Uusi reissu Lappiin on jo suunnitelmissa, ennen sitä pitää tyytyä vain näihin kuviin ja fiiliksiin. Kuten olen jo useaan otteeseen kesällä sanonut, kotimaan matkailu on jotain ihan parasta!

Mä jatkan matkailua huomenna lähtemällä Salon seudulle. Tarkoitus olisi suunnata ystävän mökille tyttöporukalla, mutta ennen sitä ajattelin käydä maailman parhaassa torikahvilassa aamupalalla.. Palaillaan taas, nyt tämä tyttö jatkaa lomasta nauttimista!

Ps. Iso kiitos kaikille, jotka jakoivat tällä tai instagramissa (@jenniemin) matkavinkkejä.. Kaikkea ei millään ehditty tehdä, mutta kiitos vielä vinkeistä! Ensi kerralla sitten ;)

4 kommenttia:

1. On ollut ihana seurata Instagramista teijän roadtrip-kuvia, ihan mahtavaa :) Ja eikä, olitko oikeesti tänään torikahvilla Salossa? Meikä kävi aamupalalla Torikaffella ekaa kertaa tänä kesänä juurikin tänä aamuna (!), mut siinä kymmenen jälkeen vasta tosin. Oispa ollut hassua törmätä :D

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Joo, olin maanantaina torikahvilla, tosin Kurilalla ja joskus 10.30 :D Melkein ois voinut törmätä..