tiistai 23. kesäkuuta 2015

Takaisin St Albansissa

J: Nyt olisi ehkä korkea aika aloittaa Englannin reissun kuvien purkaminen. Päätin aloittaa mulle itselle mieluisimmasta paikasta, eli St Albansista! Uudemmat lukijat eivät välttämättä edes tiedä, mutta olin siis 2012-2013 au pairina Englannissa, St Albansissa. Olin jo paljon ennen tätä reissua rakastunut palavasti Englantiin ja olin päättänyt, että vielä joskus asun siellä pidemmän ajan. St Albans osoittautui aivan täydelliseksi kaupungiksi mulle. Se on sopivan pieni, kävellen pääsee melkein joka paikkaan ja Lontooseen on vain noin 20 minuutin junamatka. Kaupungissa oli iso puisto, hyvät lenkkeilymaastot, kivoja pubeja ja kaikki "perinteiset ketjut" Starbucksista Topshopiin ja Newlookiin. Parasta oli ehkä kuitenkin se, että koko kaupunki oli täynnä au paireja! Pelkästään suomalaisia oli lähistöllä viisi ja paljon myös muista maista.
Mutta palataampa siis aiheeseen, eli tämän kertaiseen visiittiin kaupungissa. Reissun pääjuttu oli siis tietenkin puolimaraton, mutta ehdittiin me muutakin tehdä.

photo _MG_9796_zpsp0hnw5rw.jpg
 photo stalbans6_zpsok6xlvtz.jpg
Yövyimme viime vuoden tapaa Wren Lodgessa, aivan ihanassa bed&breakfastissa. Paikan omistaja Gil muisti meidät viime vuodelta ja saamamme palvelu oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Aamupalan söimme yhdessä muiden asukkaiden kanssa (kaksi kiinalaista naista ja singaporelainen mies) ja joka aamu omistaja teki mieleisemme aamupalan. Esimerkiksi ennen puolikasta saimme muroja, hedelmiä ja kahvia, toisella aamulla paahtoleipää munilla, hedelmäsalaattia ja muffineja. Huone oli aivan ihana ja kotoisa. Aivan kuin olisi ollut kylässä brittiläisen perheen luona! Tai niinhän me tavallaan olimmekin, sillä B&B toimi myös omistajan kotina ja esimerkiki olohuoneessa oli nähtävillä kuvia hänen perheestään. B&B on muuten aivan loistava tapa tutustua englantilaisiin, suosittelen!

photo _MG_9805_zpsnwz9hxi3.jpg
 photo stalbans5_zpsibidhz4a.jpg
 photo stalbans7_zpseypu8mtm.jpg
Lauantaina kiertelimme hieman kaupungilla, kävimme katsomassa mun vanhaa kotikatua ja ostoksilla isommassa ruokakaupassa. Silloin päädyimme illalla aikaisin nukkumaan, mutta sunnuntaina juoksun jälkeen menimme mun suosikkipubiin hamppareille ja siiderille.. Taisinkin joskus aikasemmin jo mainita, että ei ole koskaan maistnut siideri yhtä hyvältä! Saimme seuraksemme yhden (ja ainoan) mun kavereista, joka asuu edelleen St Albansissa. Oli kiva vaihtaa kuulumisia vuoden tauon jälkeen ja muistella samalla menneitä.

photo stalbans2_zpsplu4j1ki.jpg
 photo stalbans3 1_zpstntvhujn.jpg
 photo stalbans1_zpsyjj4o1p4.jpg

En voi väittää, etteikö lyhyen loman aikana olisi tullut todella kova ikävä taas Englantiin. Haaveena olisi muuttaa sinne vielä joskus, edes vaikka lyhyeksi aika, mutta toisaalta tiedän ettei se todennäköisesti ole mahdollista. Mun elämä on tällä hetkellä Suomessa ja Turussa. Onneksi Englantiin on lyhyt matka ja lomilla on kiva käydä tutuissa maisemissa.

Tällä hetkellä matkakuume on kyllä kova ja lomaankin on vielä melkein neljä viikkoa! Seuraavaan ulkomaanreissuun on tosin varmaan paljon kauemmin, on meinaan pitkästä aikaa sellainen tilanne, että yhtäkään reissua ei ole suunnitteilla. Pitäisi kyllä korjata asia mahdollisimman pian ;)

8 kommenttia:

1. Ei vitsit nuo rakennukset, alkoi tulla kyllä hurjan kova ikävä takaisin UK:hon ! :D nam mikä burgeri :P

Vastaukset
    1. Mullakin on jo ikävä sinne! Se tuskin hellittää koskaan.. :D

Poista
  2. Näyttääpä ihanalta!

VastaaPoista
  3. Ihanalta näyttää toi teidän B&B huone… ja muutenkin tosi suloisen oloinen kaupunki :)

Vastaukset
    1. Se on <3 Suosittelen jos Englannissa liikut ;)

Poista
  4. Aivan ihana yöpymispaikka :) tuli itellekin matkakuume Englantiin!