maanantai 11. elokuuta 2014

road tripin kolmas päivä

R: Mä olen viettänyt viime päivät nenä kiinni kirjassa. Tai siis kirjoissa, tenttikirjoissa. Mun elämäni viimeinen tentti on keskiviikkona, haluan saada kunnialla sen hoidettua pois alta! Tai okei, tuon pitäisi olla viimeinen tentti, mutta itseni tuntien keksin taas kuukauden päästä jonkun ihan supermielenkiintoisen tentin, jonka haluan tehdä.. Tai ehkä yritän nyt jatkossa vaan keskittyä siihen graduun. Koska mun elämässä ei ole tapahtunut mitään maininnan arvoista viime päivinä, ajattelin kirjoitella nyt meidän road tripin kolmannesta päivästä. Ensimmäinen osa reissusta löytyy täältä ja toinen täältä. Kolmannen päivän aamuun herättiin Rovaniemellä, Ounasvaaran leirintäalueella. Yö teltassa oli mennyt yllättävän hyvin, nukuin tosi sikeästi koko yön! Aamu alkoi aamu-uinnilla, jonka jälkeen käytiin ostamassa aamiaista..

photo kolmas1_zps75325b99.jpg
 photo kolmas2_zps5c70ad84.jpg
 photo kolmas10_zps89255275.jpg
 photo kolmas3_zpsfbe31ba5.jpg
 photo kolmas4_zps2f26fbc8.jpg
 photo kolmas5_zpsd4c1cb07.jpg

Herkullisen aamiaisen jälkeen otettiin suunnaksi Napapiiri, mentiin moikkaamaan joulupukkia! Pakkohan sinne oli mennä, kun kerran Rovaniemellä oltiin.. Tuolla oli yllättävän paljon suomalaisia(kin) turisteja, luulin että siellä olisi pelkästään jotain japanilaisia. Me käytiin ihan oikeasti myös moikkaamassa joulupukkia. Siellä me jonotettiin muiden turistien kanssa (ei onneksi ollut pitkä jono), vaihdettiin tontun kanssa kuulumisia ja kerrottiin mistä ollaan tultu ja lopulta istahdettiin pukin polvelle. Miettikää, kaksi aikuista ihmistä siellä juttelemassa joulupukin kanssa keskellä kesää! Meillä oli kyllä hauskaa. Koko tilanne ja käynti tuolla oli tosi koominen, ulkona oli varmaan 30 astetta lämmintä, ulkona soi joululaulut ja sisällä oli kaikkea joulukrääsää.. No, tulipa sekin koettua!

photo kolmas6_zpsd6bfcbe4.jpg
 photo kolmas8_zpsbb6fdac6.jpg
 photo kolmas7_zps6a88d773.jpg
 photo kolmas9_zps68272b24.jpg
 photo kolmas11_zps93bfbcca.jpg

Napapiiriltä matka jatkui Ounasvaaran huipulle. Me ei ensin oikeen tajuttu mistä tuonne pääsee ja kun lopulta päästiin perille, oltiin ehkä vähän pettyneitä. Maisemat oli ihan jees, mutta odotin vähän enemmän. Myös kuumuus vähän häiritsi tuolla vaeltelua, oikeasti meidän visiitti osui varmaan yhteen kesän kuumimmista päivistä. Ei se kuitenkaan turha reissu ollut, tulipa ainakin nähtyä Rovaniemi vähän uudesta suunnasta. Mä en muuten ole koskaan käynyt laskettelemassa, ehkäpä tuonne pitäisi mennä joskus talvella uudelleen?

Kolmannen päivän iltana käytiin vielä syömässä Amarillossa ja metsästettiin matkalaturia kaupoista. Alkoi meinaan tuossa vaiheessa kännyköistä loppua akut ja leirintäalueella ei oikeen saanut ladattua akkua missään. Oli meillä kyllä autolaturi, mutta ei viitsinyt pitää autoa sen takia käynnissä! Onneksi laturi löytyi, pääsin illalla instagramiin ;) Vaikka mä kyllä olisin hyvin pärjännyt ilman puhelintakin, se taisi olla tuo matkaseuralainen, joka enemmän kaipasi laturia.. Kolmannen päivän iltana nukahdin taas samantien kun laitoin pääni tyynyyn, onnistunut päivä takana! Kyllä tällaisista reissuista jää ihan parhaat muistot, olen niin onnellinen että mulla on ollut kesällä mahdollisuus tehdä näin paljon kaikkea kivaa! Okei, nyt sitten arki, vastuu, todellisuus ja rahattomuus iskee kovasti päin kasvoja, mutta ennemmin muistelen kaikkia ihania kesäisiä hetkiä ja uusia kokemuksia, kun tilillä makaavia euroja ;)

6 kommenttia:

1. Ihanan näköinen paikka aamupalalle ;) Tästä teidän reissusta inspiroituneena, tekisi mieli toteuttaa syksyllä tai ehkä ensikesänä samantyyppinen reissu. Tai lähinnä päästä kiertelemään Suomea sieltä, missä ei ole vielä tullut käytyä. Talvella oon käynyt pohjoisessa, mutta kauheasti kutkuttaisi lähte ruska-aikaan sinnepäin. Suapi nähdä, koska aletaan suunnitella reissua.

Ainiin, asiasta toiseen. Olisin kovin halukas liittymään siihen Facebookin ryhmään, missä on muitakin turkulaisia bloggaajia ? Muistelisin, että mainitsitte siitä jo hieman aikaa sitten. Olisi huippu tavata teitä kaikkia. :)

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hauska kuulla, että joku saa inspiraatiota näistä postauksista :) Mä hei yritän laittaa sulle spostin kautta kutsun, se ei tosin ole oikeen toiminut niin :/ Kerro jos se sposti ei tule perille!

Poista
    2. Todellakin ! :) Mahtavuutta, jään odottelemaan ja ilmoilen, jos ei tule perille.

2. ihania kuvia taas! ja joulupukki... :D :D :D

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joulupukin näkeminen kruunasi mun kesän ja sai odottamaan joulua <3 ;D