torstai 5. heinäkuuta 2012

Raaseporissa

R: Päätettiin Jennan kanssa eilen, että tänään otetaan suunnaksi Tammisaari. Tai Raaseporihan se nykyään on.. Herättiin aamulla jo ajoissa (puoli yhdeksän on ajoissa) ja lähdettiin torille aamupalalle. Kahvin ja patongin jälkeen jaksoi lähteä ajelemaan Tammisaareen, jossa ei siis kumpikaan oltu ennen käyty. Löydettiin tosi helposti perille, laitettiin auto parkkiin ja käveltiin "keskustaan".

Ihailtiin vierasvenesatamassa veneitä, ois niiin kiva päästä veneilemään. Päätettiinkin että Jennan pitää löytää sellanen mies, jolla on vene. Mieluiten iso vene. Venebongailun jälkeen käveltiin pitkin Tammisaaren keskustaa (se oli melko nopeasti tehty) ja käytiin parissa kaupassa. Tuollakin oli tosi paljon pieniä sisustuskauppoja ja kahviloita, samoin kun Naantalissa. Ne oli tosi söpöjä! Ei ostettu mitään, mutta olisin löytänyt sieltä vaikka mitä kivaa.. Tammisaaressa näytti olevan myös paljon pieniä kirppiksiä! Kannattaa käydä, niillä voi tehdä vaikka mitä löytöjä jos jaksaa penkoa. Me ei jaksettu kovinkaan kauan penkoa kirppiksiä, vaan mentiin herneiden ja mansikoiden kanssa rantaan istuskelemaan. Oli muuten mansikat ja herneet tuolla halvempia kun Turussa.. Vähän harmitti ettei tullut bikineitä mukaan, siinä ihan keskustassa olisi ollut uimaranta ja beach-kenttä! Ehkä ensi kerralla sitten..

Tammisaari, tai siis Raasepori, on kyllä Naantalin tavoin vierailun arvoinen paikka. Ihana kesäkaupunki! Tuolla Raaseporin seudulla olisi vaikka miten paljon nähtävää, sinne voisi mennä uudelleenkin ja kierrellä muuallakin. Tai ehkä ensi kerralla ajetaan Hankoon asti, siellä taitaa olla hienot rannat?

4 kommenttia:

1. suostitelen Hangon rantoja, parasta :)

VastaaPoista
  2. Upeita kuvia, en olekaan Raaseporissa koskaan käynytkään :)

3. Itse muutin juuri pois raaseporista, karjaalta tosin :) tammisaari on tosi hieno paikka kesäisin! :D