tiistai 8. toukokuuta 2012

Praha part2

R: Taas vähän Praha-juttuja, tässä kuvia ja tunnelmia toiselta päivältä.. Ensimmäinen Praha-postaus löytyy täältä.

Toinen päivä oli aamusta iltaan taas kiireinen. Siis tietenkin silleen hyvällä tavalla kiireinen. Aamulla syötiin hotellilla melko täydellinen aamupala, shoppailtiin, iltapäivällä käytiin katsomassa nähtävyyksiä, käveltiin taas ihan älyttömästi pitkin kaupunkia, käytiin kahvilla (kaljalla!) ja ihailtiin maisemia.

Illalla lähdettiin jokiristeilylle. En ole ennen ollut missään jokiristeilyllä, paitsi New Yorkissa, mutta vähän eri seilata tuollaisessa pienessä joessa kun Manhattanin ympärillä.. Meillä kuului risteilyn hintaan opastettu bussi-turistikierros Prahassa ja laivalla hintaan kuului ruoka, joka oli vähän pettymys. Ruokaa oli etukäteen esitteissä kehuttu, mutta tarjolla oli mm. ranskiksia, nakkeja ja kanankoipia.. Ei pahaa, mutta ei ihan sellasta kun odotettiin. Onneksi jälkkärit sentään oli ihan hyvät. Jokiristeily oli mun mielestä tosi hieno kokemus. Oli ihana istua ulkona, juoda valkkaria ja katsella maisemia. Mikä on hienoin joki jossa te olette risteilleet?

Jokiristeilyn jälkeen tehtiin pieni välikuolema hotellilla ja lähdettiin vielä käymään 5-kerroksisessa yökerhossa. Mulla ei henkilökohtaisesti ollut minkäänlaista kiinnostusta sitä paikkaa kohtaan etukäteen, vaikka yökerhossa olisi 10 kerrosta niin se ei tee paikasta mun mittakaavalla vierailunarvoista. Varsinkaan sillon kun olen selvinpäin. Lähdin muiden mukaan kuitenkin ja aika kamala paikkahan se oli, täynnä about 18v espanjalaisia, saksalaisia ja italialaisia.. Mutta, kokemus sekin! Mä tykkään reissatessa käydä vähän erilaisissa paikoissa, esimerkiksi Budapestin Szimpla oli aika siisti ja just sen tyylinen paikka joillaisia mä haluan reissuissa nähdä.

Siinä Prahaa, vielä ainakin yksi postaus tulossa, toivottavasti jaksatte lukea! Mä alan pian jännittää jääkiekkoa (ja sitä minkä jätskin poikakaveri tuo mulle kaupasta). Mä kyllä varmaan nukahdan kesken pelin, aloitin tosiaan eilen työt ja vähän vaikeuksia totutella "normaali-ihmisen" rytmiin. Heippa!

6 kommenttia:

1. such cute outfits hun :)

Xx
    www.evesbreeze.blogspot.com

VastaaPoista
  2. Hitsii, mun prahakuume vaan yltyy!! Pakko lähtee käymää joku vknloppu.. Taitaa kyllä mennä jonnekin kesäkuun puolelle, kun tää kuukausi on niin täynnä menoja. Berliiniinkin pitäis keretä. Ja ehkä Wieniin... Hahah kamalaa kun pitäis matkustella niin paljon :D
    Mä oon tainnu laivailla vaan Damin kanaaleissa vai mitä ne nyt onkaan, se oli ihan cool. Ai niin ja Berliinissä käytiin kanssa tiirailemassa nähtävyyksiä joelta käsin..

3. Näyttää ihan mielettömän kauniilta kaupungilta! Täytyy ilmeisesti joskus tuollakin vierailla :)

VastaaPoista
  4. Voi vitsi, onpas ihania kuvia! :) Tykkään kun reissu kuvissa on kuvattu yksityiskohtia, yritän itsekin aina kuvailla, mutta jotenkin tuntuu ettei omilla reissulla satu niin kivoja/hauskoja yksityiskohtia mitä voisi kuvata :D Pitäisi pitää enemmän silmät auki ;) Sinulla on hyvältä vaikuttava blogi, pitääpäs lukaista enempi :) !

5. EVA: Thanks :)

Miffa: Suosittelen, ihana kaupunki! Mä haluaisin Wieniin, muhun iski vähän sellanen keskieurooppa-innostus :)

Anonyymi: Kiitos :)

Anni: Se oli!

Elisa: Mä kuvaan yleensä vielä enemmän yksityiskohtia, nyt jostain syystä jäi. Varmaan kun isolla porukalla liikenteessä niin ei koko ajan kehtaa kävellä jäljessä kameran kanssa..