maanantai 7. toukokuuta 2012

Praha part1

R: Tässä kuvia Prahan reissun ensimmäiseltä päivältä.. Ajattelin ensin laittaa kaikki kuvat samaan tai pariin postaukseen, mutta kävin niitä äsken läpi ja ne oli niin kivoja (vaikka itse sanonkin!) että päätin jakaa kuvat eri päiville. Eli tässä ekan päivän kuvia ja fiiliksiä! Tämä reissu oli vähän erilainen kun mun reissut yleensä, tällä kertaa mä nimittäin olin se joka käveli muiden perässä ja odotti että joku muu hommaa kyydin lentokentältä hotellille, valitsee ruokapaikan jne. Kiva kerrankin näin päin!

Photobucket

Lähdettiin Suomesta jo aamulennolla, eli oltiin tosi ajoissa perillä. Prahaan oli ihanan lyhyt lentomatka, pari tuntia vaan! Jätettiin tavarat hotellille ja lähdettiin katselemaan kaupunkia, huomattiin heti että oli tajuttoman kuuma heti ekana päivänä.. Käveltiin melkeen ekalla terassille joka tuli vastaan, se oli joen rannalla ihanassa paikassa. Huomattiin melko pian myös, että olut oli ihan törkeän halpaa. Harmi vaan etten juo sitä, piti tyytyä cokikseen tai veteen!

Terassilla kului helposti pari tuntia ja saatiinkin jo huoneet. Hotelli oli älyttömän upea! Mun on ehkä pakko omistaa kokonainen postaus sille, heh.. Huoneissa odotti kuoharipullot ja kaupasta haettiin välipalaksi hedelmiä, ei paha tapa alottaa lomaa.

Lähdettiin iltapäivällä kiertelemään vanhaan kaupunkiin ja syömään. Käytiin syömässä perinteistä tsekkiläistä ruokaa. Paikka vaikutti hienolta ja ruoat oli vähän liiankin erikoisia.. Lopputulos oli kaikille pettymys, päätettiinkin että loppuloman ajan syödään vähän "tavallisemmissa" ravintoloissa.. Ja siis paikallinen ruoka on varmaan hyvää, en mä sitä epäile, meillä vaan kävi huono tuuri.

Ruoan jälkeen käveltiin vielä kaupungilla ja käytiin kahvilla, oli ihana kun myöhään illallakin tarkeni helposti pelkällä t-paidalla! Praha oli tosi nätti kaupunki illallakin, vanhan kaupungin pienet kujatkin oli tosi ihania iltavalaistuksessa. Illan päätteeksi muut meni vielä oluelle, mutta me lähdettiin Jannen kanssa nukkumaan, olin ihan poikki kun oli herätty jo viideltä. Oli muuten joku maailman ihanin tunne kaatua väsyneenä sinne muhkeaan hotellin sänkyyn.

Praha teki vaikutuksen jo heti ekana päivänä!

2 kommenttia:

1. oi ompas Prahassa kaunista! Nyt kyllä puraisi matkakärpänen ja pahasti :D

VastaaPoista
  2. jennakaroliina: Joo se oli kyllä tosi kaunis kaupunki!