tiistai 1. helmikuuta 2011

NYC part 4

Nyt viimeinen reissupostaus.. Vähän kestänyt näiden kirjoittaminen, mutta parempi myöhään kuin millonkaan.. Toivottavasti vielä riittää kiinnostusta lukea!

Day7

Perjantaina meidän oli tarkoitus käydä museoissa, mutta aamulla päätettiin siirtää se sittenkin lauantaihin. Yöllä oli tullut hieman lunta ja maa oli ihan valkoinen.. Naureskeltiin aamu tv:lle, jossa kerrottiin mitkä koulut on suljettu ja kehotettiin ihmisiä pysymään kotona. Ja lunta oli siis korkeintaan sentti. Oltiin kuitenkin tässä vaiheessa aivan varmoja, ettei päästä lauantaina illalla lentämään takaisin Suomeen.
Aamupalan jälkeen otettiin museoiden sijaan  suunnaksi NBA Store, sillä piti hankkia sieltä vähän tuliaisia. Tuliaiset löytyikin aika helposti ja olisin voinut hamstrata itsellenikin kaikkea kivaa, mutta onneksi hillitsin itseni. Pyörittiin muissakin kaupoissa taas hieman siinä samalla.. Shoppailun ohessa käytiin tsekkaamassa flatiron building, joka oli aika hauska! Voisin muuttaa sinne..

En oikein muista mitä muuta tehtiin, kuvien mukaan käytiin ainakin KFC:llä syömässä :D Ja taidettiin jonkin aikaa pyöriä vielä time squaren ympäristössä ja ottaa valokuvia. Illalla mentiin aika ajoissa takaisin hotellille pakkaamaan kamoja. Jotenkin niitä kasseja oli kertynyt vähän liikaa ja oli pieni työ saada kaikki mahtumaan..

Day 8

Lauantai oli viimeinen päivä amerikan mantereella ja päivä alkoi masentavissa tunnelmissa. Toisteltiin vuorotellen, ettei haluta vielä kotiin ja suunniteltiin sinne jäämistä. Pakko oli kuitenkin pakata kamat loppuun ja luovuttaa huone. Ennen huoneen luovutusta vedettiin molemmat parit donitsit, leikittiin jääpala koneelle ja tungettiin hieman kolikoita limsa-automaattiin.. Huomattiin, että sinne menee 1 ja 2 sentin kolikot ja revittiinkin siitä kaikki ilo irti! Lapset on terveitä kun leikkii, vai mites se meni..

Jätettiin matkalaukut hotlalle säilytykseen ja otettiin viimeistä kertaa metro manhattanille. Käytiin tsekkaamassa mm. Grand central terminal. Oltiin joka päivä ajeltu siitä metrolla ohi ja mietitty, että siellä pitäisi käydä.. Tietty se jäi viimeiseen päivään! Meidän viimeinen citypass kohde oli Museum of modern art, eli siis tuttavaisemmin MoMa. Tykättiin siitä todella paljon, oli erittäin positiivinen yllätys! MoMan jälkeen ostettiin vikat tuliaiset (niitä muuten kertyi yllättävän paljon..) ja käytiin syömässä meksikolaista..

Ruuan jälkeen pitikin suunnata takaisin hotellille hakemaan matkalaukut ja lähteä raahaamaan niitä metrolle ja Jamaica stationille, josta päästiin junalla JFK:lle. Matkalaukkujen raahaaminen siellä nycin kaduilla oli ehkä koko reissun ärsyttävin osuus, metroasemilla kun ei tunnettu hissejä ollenkaan. Oli hienoa raahat yli 20kg laukkua rappusissa.
Selvittiin kuitenkin lentokentälle ja turvatarkastuksien kautta oikealla lähtöportille. Kone nousi tällä kertaa noi puoli tuntia myöhässä, mutte ehdittiin kuitenkin heathrowille ajallaan ja Suomeen menevään koneeseen. Suomessa oltiin sunnuntaina puoli seitsemän aikaa illalla.

Itseasiassa tämä ei ollutkaan aivan viimeinen New York postaus. Meiltä on pyydetty vinkkejä nykin matkan varaukseen ja muuta tietoa, joten teen niistä jutuista vielä ihan oman postauksen. Toivottavasti te kyselijät jaksatte odottaa vielä vähän.. Yritän saada sen kirjoitettua viimeistään perjantaina, kun on vapaapäivä.

8 kommenttia:

1. Vauuu, suomalaista muotoilua! Niin sen olla pittää :D

VastaaPoista
  2. Ihana tämäkin postaus teidän reissusta. Aika jännä että meidän tuttua ja turvallista Aaltoakin löytyi sieltä kaukaa Jenkkilästä :D

3. Hyvä vaan ettei kaikki NYC-postaukset tule ihan peräkkäin niin jaksaa keskittyä jokaiseen. Matkalaukkujen raahaaminen oli tosiaan erityisen ärsyttävää just metrossa. Mulla oli vielä vaihdon takia kaksi melkein 20 kilon laukkua mukana. Oli tosi kiva aina viedä yksi laukku portaita ylös/alas ja juosta sitten hakemaan toinen.. :D

4. eikäää mä en kestä kattella näitä kuvia ko halun itekin tonne :-)

5. AnsQ: Oli aika yllättävää törmätä tuolla suomalaisiin juttuihin

Reetta: Olihan se aika yllätys, mut ihan positiivinen sellanen. Jotain hyvää suomestakin tulee

Riina: Totta:) Haha, kahden laukun kanssa oli varmaan aika mielenkiintosta.. :D

Milla: Mäkin haluan takaisin kun katselen näitä kuvia!!

6. Mä nään mielessäni miten riina raahaa niitä laukkuja siellä :D hahhaaaa :D

7. toi talo on yhestä mikki hiiri jaksosta ! : O

8. Riikka: Ei saa nauraa:D

diibe: aijaa:D vähän siistiä! En ookaan nähnyt sellasta.