lauantai 3. heinäkuuta 2010

Milano, day 3

Viimeinen kokonainen päivä Milanossa alkoi taas lauantain tapaan luksusaamupalalla. Söin ehkä vielä muutaman croisantin enemmän kun edellisenä päivänä ja aamupalan jälkeen oli virhe mennä sängylle makoilemaan. Tuli siinä sitten nukuttua pienet päivunet, ennen kuin ehti edes hotellin ovesta ulos.. Päästiin silti liikenteeseen jo ennen yhtätoista, eli ihan hyvin!

Suunnattiin taas Duomon metropysäkille, koska siitä pääsi parhaiten joka paikkaan.
Photobucket

Lähdettiin tällä kertaa kävelemään Duomolta vähän eri suuntaan ja päädyttiin johonkin sisäpihalle, en nyt ole ihan varma oliko kyseessä Duomon museo tai muu vastaava. Jumalanpalvelus oli tainut juuri loppua ja bongattiin pari pappia ja vartijoita.

Hetken kierreltyämme ajeltiin metrolla vähän kauemmas, Giardini pubblici nimiseen puistoon. Siellä oli kuuma, niin kuin joka paikassa muuallakin se päivä. Puiston laidalla sijaitsi myös luonnontieteenmuseo, mutta jotenkin se ei meihin iskenyt..

Taas oli pakko saada jätskiä, mutta tällä kertaa tyydyttiin ihan tavalliseen tylsään irtojäätelön sijaan.

Photobucket

Tämä(kin) puisto oli aivan ihana! Ihmiset otti aurinkoa, lapsille oli tivolilaitteita ja suihkulähteessä ui koira. Miksei Suomessa ole tällaisia? Naureskeltiin Riikan kanssa, kun mietittiin ihmisten reaktioita Suomessa, jos koirat päästettäisiin suihkulähteisiin! Siinä olisi jengillä kännyköiden näppäimet kuumina, kun lehtien tekstaripalstoille läheteltäisiin vihaisia viestejä.

Sieltä lähdettiin ajelemaan metrolla kohti kaupungin eteläosaa ja naviglio grande kanavaa. Se yllätti meidät todella positiivisesti, samoin kun siinä ympäristössä järjestetty markkinat/kirppis. Myynnissä oli niin uutta kuin vanhaakin ja penkomalla olisi saattanut tehdä vaikka mitä löytöjä! Kuumuus kuitenkin söi hieman voimia, eikä jaksettu tutkia läheskään kaikkea. Maisemat oli kuitenkin ihan mahtavat ja erilaiset kun keskustassa.

Iltapäivällä käytiin todella epäitalialaiseen tapaan vetämässä burger kingissä whopperit naamaan ja käytiin vielä keskustassa parissa kaupassa. Luultiin, että kaupat olisi olleet sunnuntaina kiinni, mutta ne olivat melkein kaikki auki. Shoppailu ei kuitenkaan innostanut enää, joten ei jaksettu kauaa kaupoissa pyöriä.
Pikaisen hotellivisiitin jälkeen lähdettiin takaisin kaupungille syömään vielä vähän jätskiä ja kuvailemaan.

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Illalla pakattiin nopeasti vähäiset tavaramme ja mentiin ajoissa nukkumaan. Aamulla oli herätys ihan liian aikaisin, kiitos siitä ryanairin epäinhimillisten lentoaikojen.

Näin tiivistettynä, koko reissu oli todella onnistunut ja tehokas! Kolme yötä tuntui aluksi hieman lyhyeltä ajalta, mutta se aika riitti hyvin kaupungin päälipuoliseen tutkimiseen. Nähtävää toki jäi ja Milano teki pienoisen vaikutuksen meihin, eli sinne varmasti mennään joskus tulevaisuudessakin. Ensi kerralla haluan varata reissuun pari päivää enemmän ja tehdä retken joko rajanaapuriin Sveitsiin, läheiseen Bergamon kaupunkiin (johon muuten Ryanairin lennot laskeutuu) tai kauniille Como-järvelle. Milano onkin loistava tukikohta, jos haluaa tarkemmin tutkia Italian pohjoisosia.

5 kommenttia:

1. tässä tulee ihan matkakuume,kun katselee näitä hienoja Italian kuvia...;)

VastaaPoista
  2. Teinpä tuossa satunnaista blogihyppelyä ja katselin jonkin blogimiitin kuvia, että näyttääpäs tuo tyttö tutulle. Tänne itseni klikattua asia selviskin - on sitä muutaman kerran tullut noksun käytävillä nähtyä aikoinaan.
    Hassu sattuma vaan, että olin alkuvuodesta työreissulla juurikin Italiassa. Onneksi kohta pääsee kesälomareissuun, toisten kuvia katsoessa iskee aina hirveä matkakuume.