keskiviikko 10. maaliskuuta 2010

Maaliskuun ensimmäinen lämmin päivä

Riikka kertoi alemmassa postauksessa reissun ekasta päivästä ja ajattelin kertoa hieman toisesta.. Loput päivät tulee varmaan yhdessä postauksessa, mutta lauantai oli niin upea päivä, että se tarvitsee omansa.

Herättiin aamulla kahden tunnin yöunien jälkeen ja raahauduttiin aamupalalle. Koska aurinko paistoi nätisti, suunnattiin heti aamiaisen jälkeen Akropolikselle. Mun päivä ei alkanut parhaalla mahdollisella tavalla, sillä lintu kakki mun päälle! Tai siis hihalle, mun Bikbokin raitapaidalle. Jos olisin saanut sen linnun kiinni, olisin tehnyt siitä paistia.

Akropolis kukkulaa ei ollut vaikea löytää. Jo matkalla sinne oli aivan mahtavat maisemat! Pysähdeltiin joka välissä kuvailemaan ja ihailemaan alla levittäytyvää valkoista talomerta.

Alimmassa näkyy Lykavittos, toinen Ateenan korkeimmista kukkuloista. Jos meillä olisi ollut päivä enemmän aikaa, olisin halunnut sinnekin.
Meillä kävi hyvä tuuri Akropoliksella, sillä sinne oli ilmainen sisäänpääsy. Yleensä siitä saisi maksaa noin 12€, opiskelijat olisi tosin päässyt puoleen hintaan.

Photobucket
Mun suosikki kuva koko reissulta!

Katseltiin ylhäällä maisemia hetki ja nautittiin lämpimästä ilmasta. Alhaalla käytiin vielä Dionyksen teatterilla..

..ja Zeuksen temppelin raunioilla

Innostuttiin hieman leikkimään siellä, mutta joku ilkeä vartijanainen puhalsi pilliin ja käski lopettaa. Kärrynpyörät ei vissiin sovi temppelin raunioille.. Tylsää!
Välillä piti lukea karttaa, mutta lähes koko ajan käveltiin vain ilman päämäriä pitkin puistoja ja katuja. Löydettiin vaikka mitä kivaa..
Photobucket

..mä olisin halunnut kreikankielisen aapisen..

.. ja Riikka taas mansikoita..

.. ja molemmat innostui korukaupassa, mutta kumpikaan ei lopulta ostanut mitään.

Yhdellä kadulla oli ainakin kymmenen ihan samantapaista korukauppaa.. Niissä myytiin valmiiden korujen lisäksi kaikki mahdollisia osia, joista olisi itse voinut koota haluamansa korun. Harmittaa nyt etten ostanut mitään sillon, sillä ei myöhemmin enää eksytty samaiselle kadulle.

Otettiin iltapäivällä pienet päikkärit hotellilla illalla käytiin vielä vähän kaupungilla kävelemässä.

Photobucket

Huh huh, tulipa pitkä postaus. Ja paljon kuvia. Toivottavasti joku jaksoi katsoa kaikki! (muutkin kun äiti)
Nyt pitää mennä nukkumaan univelkoja pois. Mulla on aika paljon ohjelmaa loppuviikoksi, mutta voisin koittaa vaikka perjantaina tehdä pienen ostospostauksen. Jos siis saan laukun purettua siihen mennessä..

9 kommenttia:

1. Vaik kuin ihania kuvia!! Varsinki noi teijän hyppely ja kärrynpyörä kuvat :DD

VastaaPoista
  2. Jaksoin katsoa kaikki kuvat! :P Hienoja kuvia tosiaan!

3. Ihania kuvia, mä niin haluan Ateenaan!! Ja myös mulle on puhallettu pilliin Kreikassa yhdessä museossa, hehheh! :D

4. Mäkin jaksoin lukea loppuun asti! (Itseasiassa jo eilen ja nyt toista kertaa!) Kesäkesäkesä, tule jo!

VastaaPoista
  5. Mulla noi samat niittihaaremipökät ! :)

6. äääää....ihanan näköstä...ja aurinkoa...tahtoo tahtoo!!! Toi sun lempparikuva on mainio!! Ja teidän temppuilukuvista välittyy ihana ilo ja onni! :)

7. Tuisku: kiitti!:)

Riina: Hyvä hyvä:D

Sofia: Haha, hyvä tietää että muillekin on käynyt niin! Ja jos vaan on joskus mahdollisuus, kannattaa käydä Ateenassa. Ihana kaupunki!

Noora: Oho, sulle siis tuplakiitos:D ja kyllä se kesä sieltä tulee..

lotta: ne on tosi kivat:)

SL: kiitti!

Hepa: Hihii, oltiin aika iloisia tuona päivänä:) Ja olisin nytkin jos pääsisin sinne takaisin. Tai edes jonnekin lämpimään..