sunnuntai 10. tammikuuta 2010

London part III

J: Viimeinen osa matkapäkiväkirjasta!

Keskiviikko 6.1.2009

Tämän piti olla viimeinen matkapäivämme, mutta toisin kävi. Herättiin aamulla taas ajoissa ja syötiin aamupala. Muut tytöt lähti Hyde Parkiin kävelylle, mutta mä ja Riikka jäätiin hengaa hotellille, koska ollaan laiskoja ja toisella meistä oli pakkaus vähän vaiheessa.. Katseltiin samalla tv:stä säätiedotuksia. Pahalta vaikutti, monta lentokenttää oli suljettu ja lunta tuli hulluna koko saarella. Meistä se kyllä vaikuttin aivan tavalliselta pieneltä lumisateelta, joten suunnattiin hyvin mielin Gatwickille..

Image and video hosting by TinyPic

Kentällä saatiin kuulla heti ensimmäisenä koko kentän olevan suljettu ja että seuraava Easy Jetin lento Suomeen olisi vasta perjantaina. Päätimme lopulta varata netistä uudet lennot. Ennen tätä meitä oli hetken verran heitelty tiskiltä toiselle, oltiin jonotettu maksulliseen internettiin ja oltiin otettu pari hätäpuhelua Suomeen. Saatiin onneksi seuraavalle päivälle Blue1 lennot, joiden hinnalla olisi melkein joku päässyt pariksi viikoksi Thaimaaseen!

Riikan mielipide kentällä hengailusta

Etsi Jenna !

Seuraavaksi alettiin etsiä sopivaa hostellia netistä ja sellainen löytyikin suht pienellä vaivalla. Ennen kun huomattiinkaan, istuttiin taas junassa matkalla kohti keskustaa. Hostelli oli ihan Bayswaterin metroaseman vieressä, joten sinne oli helppo suunnistaa. Huone oli riemuksemme neljännessä kerroksissa ja brittitaloissa ei tunneta hissejä, eikä edes leveitä portaita.. Voin kertoa, ettei 15 kiloisen kassin kanssa ollut kovinkaan mukava kavuta rappuja ylös..

Image and video hosting by TinyPic

Kaiken lisäksi huoneemme ei ollut kovinkaan lämmin! Onneksi siellä oli patteri, joka saatiin toimimaan kun joku tajusi, että pistorasia pitää laittaa päällekun töpselin laittaa seinään. (Se en ollut minä..)

Hetken levättyä lähdettiin vielä metsästämään internetkahvilaa, jossa voitaisiin tulostaa uudet matkaliput. Se löytyi onneksi nopeesti ja saatiin lippuhommat järjestykseen.
Kaksi väsynyttä tyttöä

Syötiin vielä mahamme täyteen Burger Kingissä ja sitten takaisin hostellille.

Image and video hosting by TinyPic

Iltapesun (ja muutaman tunnin juoruilun) kautta nukkumaan heiluviin sänkyihin.. Pelkäsin koko yön, että tippuisin yläsängystä alas Tuiskun päälle. Onneksi niin ei kuitenkaan käynyt.

Torstai 7.1.2009

Pikaisen aamupalan jälkeen suunnattiin Paddingtonin asemalle, josta päästiin junalla Heathrowille. Matka sujui iloisissa mielin ja eilisen illan v*tukset oli kadonneet melkein kokonaan. Tällä kertaa onni oli puolellamme ja 15.10 kone nousu kohti taivasta ja lentomatka alkoi 25h myöhässä. Suomessa oltiin ihan ajoissa ja kaikkien laukutkin olivat päässeet perille.

Image and video hosting by TinyPic

Pääosin matkasta jäi siis ihan hyvät fiilikset. Itse olisin voinut jäädä sinne perjantaihin saakka odottelemaan Easy Jetin lentoa Suomeen, mutta osalla porukasta oli asioita hoidettavana ja siksi tuo ratkaisu. Säilytettiin kaikki kuitit matkoista, lennoista, hostellista ja ruuista ja Easy Jetin tulisi korvata ne kaikki meille. Vähän vielä kuitenkin jännittää, tulee vähän liian kallis reissu jos kaikkea ei korvatakaan.. Toivotaan kuitenkin parasta!

Onko kellään kokemusta halpalentoyhtiöiden korvausmenettelyistä? Olisi kiva kuulla kokemuksia!

PS. Oon ollut torstai illasta saakka Kassun luona lökövaatteissa, likaisessa tukassa ja katsellut Täydellisiä Naisia. Maanantaina Rauma kutsuu taas ja arki alkaa.. Nyyh.

7 kommenttia:

1. Meijän hostelli oli kans ihan bayswaterin asemalla ja siellä oli samikset siniset metallisängyt (jotka natisi ihan liikaa). Mut se oli nimeltään royal bayswater, ihan jees paikka.

Kivaa ollu kattella näitä kuvia Lontoosta. :)

VastaaPoista
  2. En kyl tiiä noista menettelyistä mut kannattaa olla tiukkana. niin ja voihan korvauksia koittaa saada myös vakuutuksesta. Me ollaan kans helmikuussa lähdössä lontooseen ja easy jetillä molempiin suuntiin..toivottavasti kaikki sujuu, en oo ennen käyttänyt sitä. Ihmettelin vaan kun paluulennon aikataulu näytti monta tuntia pidemmältä kun menolento mutta mistään en saanut tietoon onko siinä joku välilasku vai mitä ihmettä... jääköön nähtäväksi... :/

3. Hepaa, se johtuu tod.näk. siitä aikaerosta! Se lisätään siihen paluumatkaan, siksi näyttää että olisi monta tuntia pidempi lento. Kun Lontoossa siis kello on 2h vähemmän (ihan kun et tietäisi :D).

4. no mä mietin sitä aikaero juttua mut miks sitä ei sit oo siinä menolennossa... (enkä mä hei oikeesti muistanu niitä tunteja et miten päin ne menee :) :) )

Flights
    06 Feb 2010

Check in opens 06 Feb 2010 09:50
    Closes 06 Feb 2010 11:10

Helsinki To London Gatwick (North Terminal )

flight 8966 ;dep. 06 Feb 2010 11:50

London Gatwick ( North Terminal ) To Helsinki

flight 8967 ;dep. 11 Feb 2010 15:15
    arr. 11 Feb 2010 20:15

Tossa on noi tiedot....mä en tajuu niistä mitään..yleensä noi kai pitäis olla aina paikallista aikaa..että sitä mä vaan toivon että toi lähtevä lento on suomen aikaa niin päästään edes matkaan..muulla ei niin väliä :)

VastaaPoista
  5. Hepa: onhan se siinä (?).. tai siis ton mukaan lento sinne kestää vaan noin tunnin, eli siihen se aikaero päälle niin se kestää sen kolme tuntia, joka ajallisesti meneekin lennossa hki-lontoo.. Ja takaisin päin tullessa menee ton mukaan viisi tuntia, eli siitä pois ne kaksi tuntia aikaeron takia niin jäljelle jää se sama kolme. En nyt oikeen osaa fiksusti selittää, mutta mun mielestä noi täsmää!

6. Hei mä tajusin!! :) :) heheheh.. taida olla aika blondi.... Thanks!! :) Vitsi ei ees enää kauaa että pääsen taas Lontooseen!!!

7. Hepa: mäkin haluun taas lontooseen ;)